Szilvásváradi Kisvasút - Szilvásvárad


Szilvásváradi Kisvasút - Szilvásvárad

Szilvásváradi Kisvasút - Szilvásvárad
Szilvásváradi Kisvasút - Szilvásvárad
A Szilvásváradi Kisvasút építése 1908-ban kezdődött Wessely Károly erdőbirtokain. A gőzüzemű erdei vasút Márkus Ágoston egri származású mérnök tervei alapján épült. Az útvonalat főleg faanyag, és mészkő szállításra használták. Az 1960-as évektől gőzmozdonyok szerepét dízelmozdonyok vették át. Egyre jobban háttérbe szorult az árufuvarozás és a turizmus fejlődésével a személyi forgalomé lett a főszerep.

Kisvasutazás

Napjainkban a 4,5 km-es szakaszon közlekedő erdei vasút menetrend szerint járja a Fátyol-vízesés és a Szalajka-Fatelep útvonalat. Az útvonal közelében több szilvásváradi látnivaló található, például a Fátyol-vízesés vagy az Istállóskői-barlang. Magyarország egyik legforgalmasabb kisvasútja évente 200 ezer főt szállít. Jó időjárási körülmények között nyitott kocsik járják a síneket, esős időben a zárt kocsik közlekednek.

Útvonal

A Szilvásváradi Állami Erdei Vasút a Szalajka-Fatelep állomásról indul. Az állomás épületében képek segítségével mutatják be a vasút több, mint 100 éves történetét. A váróterem ajtajától balra a 100. évforduló emlékére kiállított emléktábla látható. A Szalajka-Halastó állomáson a vonat csak akkor áll meg, ha előre jelzésre kerül a leszállási szándék, vagy ha felszállók várakoznak. Az útvonal végállomása a Szalajka-Fátyol-vízesés, vagy más néven Gloriett-tisztás. tovább >